Doorpakken
Soms brengt een onzekere tijd ook kansen. Zoals we allemaal de impact van COVID-19 aan den lijve hebben ondervonden, ging het virus ook mijn deur niet voorbij. Niet alleen in de persoonlijke sfeer, maar ook zeker niet in zakelijk opzicht.
Sinds 2004 ben ik ondernemer in de evenementenbranche en doe ik wat ik het liefste doe: het organiseren van evenementen met impact. En waar een feestje te vieren is, daar ben ik. Zorgen dat alles op rolletjes loopt, dat de artiest zich welkom voelt, dat de techniek de beleving versterkt, dat de gasten een onvergetelijke ervaring delen. Dat de boodschap beklijft en de doelstelling van de klant wordt behaald maar liever nog wordt overtroffen. Live communicatie in optima forma.
Die wereld ziet er inmiddels nogal anders uit. Al snel werd mij duidelijk dat de beperkende maatregelen ertoe zouden leiden dat mijn vooruitzichten voor langere tijd op zijn minst onzeker zouden zijn. Nu heb je als ondernemer nooit zekerheid, maar na 16 jaar weet je dat een mindere maand de volgende maand wel weer gecompenseerd wordt.
Er moest dus iets gebeuren. Na een maand van annuleringen, verplaatsingen en een hele hoop verwarring wist ik het. Mijn hart ligt bij taal en ik schrijf graag. Ik ga mijn skills als copywriter oppakken en bied mijn diensten aan in de dynamische wereld van de e-commerce. Doorpakken!
Als eventprofessional is het de kunst de klant warm te maken voor mijn ideeën. Op papier een beeld schetsen en een verhaal vertellen. Feitelijk doe ik dat ook als tekstschrijver. Met de juiste woorden en op de juiste toon de doelgroep aanspreken. Om te informeren, te raken of te verleiden.
Wat ben ik blij met deze onverwachte stap! Gewoon weer vanaf nul beginnen, lekker pionieren. Nieuwe mensen ontmoeten in een totaal andere markt dan waarin ik me tot dusver begaf. Leren van begin twintigers, en zij weer van mij. Ik heb gemerkt dat er behoefte is aan mijn diensten, en – niet onbelangrijk – dat ze gewaardeerd worden. Een betere bevestiging voor de gemaakte keuze is er niet. Robert Schrijft is met zekerheid een blijvertje, ook als de markt in de evenementenbranche weer aantrekt.